Monday 5 October 2015

SARUNG TUNGKU HERBA & TUNGKU BESI

PRODUK NAWAL HERBAL BEAUTY 


SARUNG TUNGKU HERBA 

Sarung Tungku Herba adalah kain belacu yang didalamnya telah dimasukkan daun-daun herba dan dijahit kemas. 

Pada kebiasaanya, untuk tujuan bertungku, daun-daun herba seperti daun pandan dan daun kunyit dibungkus di dalam kain sarung apabila ibu hendak bertungku. 

Cara tersebut amat meremehkan kerana ibu perlulah mencari daun-daun herba yang bersesuaian terlebih dahulu dan kemudian membungkus pada setiap kali hendak bertungku. 

Dengan Sarung Herba ini, ibu mampu untuk bertungku pada bila-bila masa dengan lebih selesa dan senang hati. 

CARA PENJAGAAN: 
 
Sarung Herba tidak boleh sama sekali dibasuh. Cukup sekadar simpankannya di tempat kering dan tidak terlalu terdedah kepada matahari.

MANUAL BERTUNGKU:

Manual lengkap bertungku dengan menggunakan Sarung Tungku Herba ini anda boleh rujuk pada post di homepage website ini bertajuk Manual Bengkung Ibu & Set Tungku
HARGA: 

RM49.00 sm RM53.00 ss

TUNGKU BESI 

Berat: 2 kg. Paling sesuai dan senang digunakan oleh ibu kerana bentuk memanjang, senang dipegang. Hanya perlu bakar tungku ini di atas paling perlahan selama 15 minit dan masukkan ia ke dalam Sarung Tungku Herba ya. Kepanasan tungku besi ini boleh tahan lebih lama berbanding batu sungai.

FUNGSI:
 
1. Menuam perut
2. Menaikkan peranakan
3. Mengecutkan rahim
4. Melegakan sengal badan
5. Mengurangkan senggugut
6. Melancarkan perjalanan darah
7. Mengeluarkan angin, lendiran dan darah


CARA PENGGUNAAN:
 
Panaskan tungku besi di atas dapur api perlahan (stove) selama lebih kurang 15 minit. Setelah itu, angkat tungku besi tersebut dan masukkannya ke dalam sarung herba ini. Itu sahaja.

 
HARGA: 

RM38.00 sm RM43.00 ss

No comments:

Post a Comment