Thursday 24 March 2016

Urutan bayi & kanak-kanak

Salam sejahtera salam ukhwah salam kasih pengikat sayang,

Throwback cerita malam tadi. 1 slot terpaksa cancel atas sebab yang tidak dapat dielakkan disebabkan oleh kekangan masa.

Nak tahu apa kisahnya �� ��  ❓ ❓

Alhamdulillah settle sudah slot rawatan urutan ibu selepas bersalin bersama Puan Nita. Esok last day slot bersama beliau.

Selesai urut beliau, continue pula dengan urutan bayi & kanak-kanak iaitu anak kepada seorang doktor gigi klinik kesihatan. Baby yang saya urut ni baru sembuh dari sakit dan masa urut si comel ni agak banyak juga masalah dia. Jangan ingat baby & kanak-kanak tiada masalah ya:

��urat seluruh badan tegang
��aliran darah tidak lancar
��angin seluruh badan

Main kejar-kejar juga untuk urut baby ni. Tapi saya tak kisah coz saya suka urut baby. Memandangkan saya terpaksa berkejaran dengan si baby ini, so apa yang saya advise kepada si ibu adalah:

��urut di bahagian tepi badan baby kiri dan kanan selepas mandi dan sebelum tidur.

��rajin-rajin tolak kaki baby sehingga ke perut dia dan tambahan pula si baby ni adalah boboy.

Saya minta dia tolak kaki baby sehingga ke perut bukan apa sebab baby dia boboy dan teknik ni elok di mana:

��elak angin pasang (hernia)
��betulkan urat yang tegang
��atasi masalah kembung perut
��lancarkan aliran darah

Jangan ingat Baby takda masalah urat dan angin. Actually condition baby sama aje dengan dewasa cuma bezanya urut baby dengan dewasa adalah baby tak perlu urut lama dan tekan kuat berbanding dengan dewasa. Tapi, baby juga harus dibelai dan dirawat sebagaimana orang dewasa.

Insya Allah saya akan sajikan anda dengan info yang lebih menarik hasil dari rawatan harian saya atau info dari media elektronik dan diolah agar anda lebih memahami apa yang saya cuba sampaikan.

Semoga perkongsian saya ini memberi sedikit sebanyak manfaat buat anda semua. Saya hanyalah seorang insan yang naif yang penuh dengan kekilafan.

Nobody is perfect but to be perfect you must be smart first. And to be smart person, you must have a knowledge and always learn even you know everything because not everything you know.

Have a nice day.

Contact: 0176325250

No comments:

Post a Comment